Vyřiďte si na úřadu
Postupy pro řešení životních situací
Postupy řešení životních situací, resp. strukturované postupy popisující, jak se zachovat v různých životních situacích (informace o tom, jak vyřídit různá podání, na koho se obrátit a v jakých lhůtách, zda se platí správní nebo jiné poplatky, jaké jsou nutné formuláře, jakými právními předpisy se vyřizování záležitost řídí apod.) ve vztahu k Magistrátu města Plzně či úřadům městských obvodů.
Řešení životních situací se člení na postupy magistrátu a úřadů městských obvodů, dále tématicky podle oblastí vyřizovaných záležitostí (viz tabulka s odkazy níže). Vlastní postup je zobrazen v základní úrovni (tabulka) a úrovni detailní (připojený PDF soubor obsahující kompletní informace k řešení životní situace).
Formuláře potřebné pro řešení životních situací jsou zveřejněné na portálu Elektronické podání občana. Některé formuláře je možné online elektronicky vyplnit a odeslat. Pro online podání je formulář nutné opatřit uznávaným elektronickým podpisem, nebo ho lze přes portál odeslat prostřednictvím datové schránky občana, případně je možné vyplněný formulář vytisknout a doručit osobně nebo poštou. Jednotlivé životní situace odkazují přímo na příslušné formuláře.
Pro případnou pomoc se prosím obraťte na operátorky Kontaktního centra - tel.: 378 031 111, SMS: 720 001 483, e-mail: info@plzen.eu.
Občané města mohou také využívat mobilního průvodce úřadem „Plzeň - Občan“, jehož předností je okamžitá dostupnost potřebných informací. Více se o něm dozvíte v kategorii Mobilní aplikace.
Postupy magistrátu:
Občanský průkaz, cestovní pas >Vydání občanského průkazu | Vydání cestovních dokladů |
Evidence občanů >Hlášení trvalého pobytu | Rušení trvalého pobytu | Výdej údajů z evidence obyvatel... |
Oblast registru řidičů a vozidel >Vydání řidičského průkazu | Výpis z evidenční karty řidiče | Zápis vozidla do registru... |
Živnostenský úřad >Ohlášení živnosti pro fyzické osoby | Žádost o koncesi pro právnické osoby... |
Oblast sociální pomoci >Náhradní rodinná péče | Výkon sociálně-právní ochrany dětí | Výkon státní správy v oblasti sociální péče o občany | Objednání a výdej tiskopisů receptů... |
Oblast životního prostředí >Vyjádření ke stavbě | Ochrana přírody | Nakládání s nebezpečným odpadem... |
Oblast stavebně správní >Informace k Územnímu plánu města Plzně | Informace k dokumentaci staveb... |
Oblast státní památkové péče >Úpravy a získávání příspěvků na památkově chráněné objekty... |
Oblast bytová >Výběr nájemce formou přihlášky| Žádost o prodloužení nájemní smlouvy | Podmínky výběru nájemců... |
Transakce s nemovitými věcmi a majetková příprava staveb >Prodej movitých věcí | Darování movitých věcí městu Plzni | Prodej nemovitých věcí... |
Archiv města Plzně >Nahlížení do archiválií |
Oblast prezentace a marketingu >Zapůjčení mázhauzu radnice pro výstavy |
Oblast dopravy >Havárie inženýrských sítí | Povolení dopravního značení | Taxislužba ... |
Příkazové bloky >Způsob a placení pokut |
Oblast daně a poplatky >Podání poplatku za odpad | Zjištění koeficientu daně z nemovitých věcí | Poplatek z pobytu |
Postupy úřadů městských obvodů:
Oblast sociální >Příspěvek na péči | Mimořádná okamžitá pomoc | Příspěvek na výživu dítěte... |
Oblast správní - vnitřní věci >Ověřování podpisů (legalizace) | Ověřování opisů (vidimace) | Přestupkové řízení | Podání oznámení... |
Oblast správní - matrika >Vydání prvního rodného listu | Uzavření manželství | Vydání úmrtního listu... |
Oblast výstavby >Územní souhlas | Stavební povolení | Povolení k odstranění stavby | Půjčky z Fondu rozvoje bydlení... |
Oblast životního prostředí >Vydání rybářského lístku | Vydání loveckého lístku | Povolení ke kácení dřevin... |
Oblast majetková >Pronájem pozemku ve vlastnictví města |
Oblast finanční >Místní poplatek za užívání veřejného prostranství | Místní poplatek ze psů | Povolení k umístění herního prostoru... |
Oblast dopravy >Připojení k místní komunikaci | Uzavírka pozemní komunikace | Vyhrazené parkování... |